Анотація
Актуальність матеріалу, висвітленого у статті, обумовлена необхідністю пошуку шляхів підвищення ефективності навчального процесу з вищої математики у підготовці майбутніх інженерів-електромеханіків. У роботі висвітлено процес організації роботи в мобільному навчальному середовищі з вищої математики, сформованого на платформі Google Apps Education Edition й елементи методики його використання у навчанні майбутніх інженерів-електромеханіків. Розглянуто основні напрями використання мобільного навчального середовища з вищої математики (подання навчальних відомостей, виконання обчислень і візуалізація математичних залежностей, формування вмінь і навичок проведення навчальних математичних досліджень, автоматизація контролю і оцінювання навчальних досягнень студентів з вищої математики, підтримка навчальної діяльності студентів, організація самостійної роботи студентів) і засоби їх реалізації.Посилання
Кислова М. А. Розвиток мобільного навчального середовища як проблема теорії та методики використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті [Електронний ресурс] / Кислова Марія Алімівна, Семеріков Сергій Олексійович, Словак Катерина Іванівна // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – № 4(42). – С. 1–22. – Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/.
Куклев В. А. Становление системы мобильного обучения в открытом дистанционном образовании : автореф. дис … д-ра пед. наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Куклев Валерий Александрович ; Ульяновский государственный технический университет. – Ульяновск, 2010. – 46 с.
Рашевська Н. В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Рашевська Наталя Василівна ; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. – К., 2011. – 305 с.
Семеріков С. О. Теорія та методика застосування мобільних математичних середовищ у процесі навчання вищої математики студентів економічних спеціальностей [Електронний ресурс] / Семеріков Сергій Олексійович, Словак Катерина Іванівна // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – №1(21). – Режим доступу до журналу : http://journal.iitta.gov.ua
Словак К. І. Мобільні математичні середовища: сучасний стан та перспективи розвитку / Словак К. І., Семеріков С. О., Триус Ю. В. // Науковий часопис Націо-нального педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія №2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наукових праць / Редрада. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. –– №12 (19). – С. 102–109.
Словак К. І. Методика використання мобільних математичних середовищ у процесі навчання вищої математики студентів економічних спеціальностей : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Словак Катерина Іванівна ; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. – К., 2011. – 291 с.
Триус Ю. В. Організаційні й технічні аспекти використання систем мобільного навчання / Триус Ю. В., Франчук В. М., Франчук Н. П. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : Ззб. наук.праць. / Педрада. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2011. – №12(19). – С. 53–62.
Google Apps Education Edition [Електронний ресурс]. – Режим доступ у: http://www.google.com/a/help/intl/en/edu/index.html.
Кислова М. А. Розвиток мобільного навчального середовища з вищої математики у підготовці інженерів електромеханіків : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Кислова Марія Алімівна ; ДВНЗ «Криворізький національний університет». – Кривий Ріг, 2015. – 274 с.
Кислова М. А. Міжпредметні зв’язки курсів вищої математики та загальної фізики у навчанні інженерів-електромеханіків / М. А. Кислова // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський нац. ун-т ім. Івана Огієнка, 2012. – Вип. 18 : Інновації в навчанні фізики: національний та міжнародний досвід. – С. 200–203.
Кислова М. А. Застосування прикладних задач при вивченні дисциплін математичного циклу студентами технічних ВНЗ / М. А. Кислова, Г. А. Горшкова, К. І. Словак // Science and education a new dimension. – Budapest, 2013.–Vol. 1. – February. – P. 82–85.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Kіslova M. A. The development of mobile learning environment as a problem of the theory and methods of use of ICT in education [online] / Kіslova Marija Alimivna, Semerikov Serghij Oleksijovych, Slovak Kateryna Ivanivna // Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, 2014. – # 4(42). – S. 1–22. – Available from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/. (in Ukrainian)
Kuklev V. A. Formation of mobile learning in Open and Distance Education : avtoref. dys … d-ra ped. nauk : 13.00.01 – obshhaja pedaghoghyka, ystoryja pedaghoghyky y obrazovanyja / Kuklev Valeryj Aleksandrovych ; Uljjanovskyj ghosudarstvennыj tekhnycheskyj unyversytet. – Uljjanovsk, 2010. – 46 s. (in Russian)
Rashevsjka N. V. Mobile ICT learning higher mathematics students of higher technical educational institutions : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.10 – informacijno-komunikacijni tekhnologhiji v osviti / Rashevsjka Natalja Vasylivna ; Instytut informacijnykh tekhnologhij i zasobiv navchannja NAPN Ukrajiny. – K., 2011. – 305 s. (in Ukrainian)
Semerikov S. O. Theory and methods of use mathematical mobile environments in learning higher mathematics students of economic specialties [online] / Semerikov Serghij Oleksijovych, Slovak Kateryna Ivanivna // Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja. – 2011. – #1(21). – Available from: http://journal.iitta.gov.ua.(in Ukrainian)
Slovak K. I. Mobile mathematical environment: current state and development prospects / Slovak K. I., Semerikov S. O., Tryus Ju. V. // Naukovyj chasopys Nacio-naljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni M.P. Draghomanova. Serija #2. Komp'juterno-orijentovani systemy navchannja : zb. naukovykh pracj / Redrada. – K. : NPU imeni M. P. Draghomanova, 2012. – #12 (19). – S. 102–109. (in Ukrainian)
Slovak K. I. Methods using mathematical mobile environments in learning higher mathematics students of economic specialties : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.10 – informacijno-komunikacijni tekhnologhiji v osviti / Slovak Kateryna Ivanivna ; Instytut informacijnykh tekhnologhij i zasobiv navchannja NAPN Ukrajiny. – K., 2011. – 291 s. (in Ukrainian)
Tryus Ju.V. Organizational and technical aspects of the use of mobile learning / Tryus Ju.V., Franchuk V.M., Franchuk N.P. // Naukovyj chasopys NPU imeni M. P. Draghomanova. Serija 2. Komp'juterno-orijentovani systemy navchannja: Zb. nauk.pracj. / Pedrada. – K.: NPU im. M. P. Draghomanova, 2011. – #12(19). – S. 53–62. (in Ukrainian)
Google Apps Education Edition [online]. – Available from: http://www.google.com/a/help/intl/en/edu/index.html. (in English)
Kіslova M. A. Development of a mobile learning environment in higher mathematics in training of Electromechanics Engineers : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.10 – informacijno-komunikacijni tekhnologhiji v osviti / Kіslova Marija Alimivna ; DVNZ «Kryvorizjkyj nacionaljnyj universytet». – Kryvyj Righ, 2015. – 274 s. (in Ukrainian)
Kіslova M. A. Intersubject links courses of Mathematics and of Physics in training engineers, electrical engineers / M. A. Kіslova // Zbirnyk naukovykh pracj Kam'janecj-Podiljsjkogho nacionaljnogho universytetu. Serija pedaghoghichna. – Kam'janecj-Podiljsjkyj : Kam'janecj-Podiljsjkyj nac. un-t im. Ivana Oghijenka, 2012. – Vyp. 18 : Innovaciji v navchanni fizyky: nacionaljnyj ta mizhnarodnyj dosvid. – S. 200–203. (in Ukrainian)
Kіslova M. A. The use of applications in the study of mathematical disciplines cycle students of technical universities / M. A. Kіslova, Gh. A. Ghorshkova, K. I. Slovak // Science and education a new dimension. – Budapest, 2013. – Vol. 1. – February. – P. 82–85. (in Ukrainian)
Автори, які подають матеріали до цього журналу, погоджуються з наступними положеннями:
- Автори отримують право на авторство своєї роботи одразу після її публікації та назавжди зберігають це право за собою без жодних обмежень.
- Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
Ліцензування контенту
- Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно читати, завантажувати, копіювати і роздруковувати представлені матеріали, здійснювати пошук контенту та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст і використовувати з будь-якою законною некомерційною метою (в тому числі з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
- Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.
Політика депонування
- Редакція журналу заохочує розміщення авторами рукопису статті в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності і динаміці цитування (див. задекларовану політику депонування даного журналу в директорії Sherpa/Romeo).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати її в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на первинну публікацію у цьому журналі.
- Дозволяється самоархівування постпринтів (версій рукописів, схвалених до друку в процесі рецензування) під час їх редакційного опрацювання або опублікованих видавцем PDF-версій.
- Самоархівування препринтів (версій рукописів до рецензування) не дозволяється.