FUNCTIONAL AND STRUCTURAL ANALYSIS OF RESEARCH AND PEDAGOGICAL STAFF ACCOUNTING INFORMATION SYSTEM
PDF (Ukrainian)

Keywords

information systems
database Microsoft Access
accounting personnel
accreditation
licensing
information and communication technologies
workflow

How to Cite

[1]
Y. O. Krepkyi and D. A. Pokryshen, “FUNCTIONAL AND STRUCTURAL ANALYSIS OF RESEARCH AND PEDAGOGICAL STAFF ACCOUNTING INFORMATION SYSTEM”, ITLT, vol. 28, no. 2, May 2012, doi: 10.33407/itlt.v28i2.623.

Abstract

Today, the conduct of business documents using computer means no one is surprised. But the question of processing and moving data, information and necessary reports formation for representation of documents on licensing and accreditation of higher education institutions remain relevant. This article is an example of information system "Regular Form" for the account of higher education pedagogical staff. Its structural and functional analysis is carried out as well as it is shown possibilities of its use for reports formation represented on licensing or accreditation examination. Formed data from IS "Regular Form" can be exported in Microsoft Word or Excel.
PDF (Ukrainian)

References

Сподаренко І. Й. Інформаційна система первинної реєстрації успішності „Рейтинг” : сб. науч. трудов по материалам междунар. науч.-практ. конф. "Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании ‘2008". Том 2. Технические науки / Сподаренко І. Й., Дрозд О. П., Крєпкий Ю. О. – Одесса : Черноморье, 2008. – С. 36–40.

Покришень Д. А. Використання статистичного аналізу для коригування дидактичного матеріалу у навчальному процесі : сб. науч. трудов по материалам междунар. науч.-практ. конф. "Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании ‘2008". Том 2. Технические науки / Покришень Д. А., Дрозд О. П., Крєпкий Ю. О. – Одесса : Черноморье, 2008. – С. 29–36.

Жалдак М. И. Система подготовки учителя к использованию информационной технологии в учебном процессе: автореф. дисс. на соискание науч. степени докт. пед. наук : спец. 13.00.02 „Теория и методика обучения информатики” / М. И. Жалдак. – М., 1989. – 48 с.

Морзе Н. В. Основи інформаційно-комунікаційних технологій / Наталія Вікторівна Морзе. – К. : Видавнича група BHV, 2006. – 352 с.

Пеньков А. В. Использование новой информационной технологии при преподавании математики в старших классах средней школы : дисч. канд. пед. наук: 13.00.02 / А. В. Пеньков. – К. : КДПУ імені М. П. Драгоманова, 1992. – 172 с.

Раков С. А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу в навчанні з використанням інформаційних технологій : автореф. дис. доктора пед. наук. 13.00.02. / С. А. Раков. – Харків : ХНПУ, 2005. – 44 с.

Рамський Ю. С. Формування інформаційної культури особи – пріоритетне завдання сучасної освітньої діяльності / Юрій Савіянович Рамський // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Серія № 2. – Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць / Редрада. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. – № 1 (8). – С. 19–42.

Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін : монографія / Ю. В. Триус . – Черкаси : Брама-Україна, 2005. – 400 с.

Цибко Г. Ю. Підвищення рівня теоретичної підготовки з інформатики на фізико-математичних факультетах педагогічних вузів : дис. канд. пед. наук: 13.00.02 / Цибко Ганна Юхимівна. – К., 1998. – 200 с.

Михайліченко М. В. Програмне забезпечення для створення реєстру докторів наук і професорів у системі ліцензування та акредитації / Михайліченко М. В., Сисюк Г. Ю. // Вища школа. – 2008. – № 7. – С. 3–8.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.