Анотація
У статті представлені результати емпіричного дослідження рівня соціальної та етичної компетентності з використання ІКТ викладачів педагогічних навчальних закладів в Центральній Вісайя, Філіппіни. У дослідженні було використано анкетування засноване на Філіппінському Національному стандарті з ІКТ компетентності вчителів. В цілому було проаналізовано 383 відповіді від 76 приватних і державних вищих навчальних закладів. Дослідження показує, що рівень соціальної та етичної ІКТ-компетентності серед вчителів педагогів оцінюється як "добре". Отриманий результат означає, що респонденти можуть пояснити і обговорити завдання, але не мають практичного досвіду з формування соціальної та етичної компетентності у сфері ІКТ. Крім того, існує значущий зв'язок між рівнем ІКТ компетентності з точки зору соціальних і етичних аспектів і віку респондента, його статусу, типу установи, кількості років навчання, доступності Інтернету, а також наявності власного комп’ютера, смартфона або ноутбука.Посилання
Sembok, T. T. Ethics of Information Communication Technology.// Regional Meeting on Ethics of Science and Technology, Universiti Kebangsaan Malaysia. – 2003
Johnson, D. G. Computer Ethics (3rd ed.). – UpperSaddle River, New Jersey: Pearson Education. – 2001
Edewor , N. Ethics and Social Issues Related to Information Communication Technology (ICT). // In E. E. Adomi, Frameworks for ICT Policy. Delta State Polytechnic, Nigeria. – 2011. Available from http://www.igi-global.com/chapter/ethics-social-issues-related-information/43777
International Society for Technology in Education (ISTE).Standard for Teachers. – 2016. Available from http://www.iste.org/standards/standards/standards-for-teachers
Commission on Information and Communication Technology. National ICT Competency Standard (NICS) for Teachers. Commission on Information and Communication Technology. Available from http://www.ncc.gov.ph/nics/files/NICS-Teachers.pdf
Shakeel Ahmad Khan, Bhatti, R., & Aqeel Ahmad Khan. Use of ICT by Students: A Survey of Faculty of Education at IUB.// Library Philosophy and Practice. – 2011.Available from http://www.webpages.uidaho.edu/~mbolin/khan-bhatti-khan.htm
J. Kerkula, F. Social Work in the ICT Age:How to Ensure Ethical and Competent Practice in the 21st Century and Beyond.– 2011.Available from https://www.academia.edu/1172248/Social_Work_in_the_ICT_Age_How_to_Ensure_Ethical_and_Competent_Practice_in_the_21st_Century_and_Beyond
Moore, S. L., & Ellsworth, J. B. Ethics of Educational Technology (Abstract only). // In Handbook of Research on Educational Communications and Technology.– Springer. – 2013. Available from http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4614-3185-5_10
Lin, K.-Y. Ethical Issues in Technology Education in Taiwan.// The Journal of Technology Studies. – 2007. – Vol 33(1). – P. 17-24. Available from http://eric.ed.gov/?id=EJ847355
Baase, S. A Gift of Fire: Social, Legal, and Ethical Issues for Computing Technology.– Singapore: Pearson Education Limited. – 2013
Oliva, E. Don’t confuse ICT education with ICT tools--educators. // INQUIRER.net. – 2008, May 30. Available February 8, 2015, from http://newsinfo.inquirer.net/breakingnews/infotech/view/20080530-139788/Dont-confuse-ICT-education-with-ICT-tools--educators
McLean, A. Ethical frontiers of ICT and older users: cultural, pragmatic and ethical issues (Abstract only).//Ethics and Information Technology. –2011. – Vol. 13(4). – P. 313. Available from doi:10.1007/s10676-011-9276-4
Автори, які подають матеріали до цього журналу, погоджуються з наступними положеннями:
- Автори отримують право на авторство своєї роботи одразу після її публікації та назавжди зберігають це право за собою без жодних обмежень.
- Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
Ліцензування контенту
- Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно читати, завантажувати, копіювати і роздруковувати представлені матеріали, здійснювати пошук контенту та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст і використовувати з будь-якою законною некомерційною метою (в тому числі з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
- Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.
Політика депонування
- Редакція журналу заохочує розміщення авторами рукопису статті в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності і динаміці цитування (див. задекларовану політику депонування даного журналу в директорії Sherpa/Romeo).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати її в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на первинну публікацію у цьому журналі.
- Дозволяється самоархівування постпринтів (версій рукописів, схвалених до друку в процесі рецензування) під час їх редакційного опрацювання або опублікованих видавцем PDF-версій.
- Самоархівування препринтів (версій рукописів до рецензування) не дозволяється.