REQUIREMENTS TO COMPUTER-GAMING ENVIRONMENT AND ITS PARTS FOR PRIMARY SCHOOL

Authors

  • Galina P. Lavrentieva Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v11i3.62

Keywords:

primary school, computer-assisted developmental means, requirements, computer-gaming complex

Abstract

In the paper psychological-pedagogical requirements to gaming and developmental computer-assisted means as part of computer-gaming environment for primary school are proposed. Complex of ergonomic requirements to the structure and composition of computer-gaming complex is described, it has been made the recommendations for most expedient ways of its formation and use.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Galina P. Lavrentieva, Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv

кандидат психологических наук, старший научный сотрудник

References

Бондаровская В. М. Вопросы эргономики в процессе взаимодействия ребенка с компьютером / 2. 2. Проблемы компьютеризации дошкольного воспитания: Материалы научно-технического семинара. Серия 9. ”Экономика и системы управления”. Выпуск 2 (229). — М.: ЦНИИ ”Электроника”, 1989. — С. 31–33.

Зварыгина Е. В. Педагогические подходы к компьютерным играм для дошкольников // Информатика и образование. — 1990. — №6. — С. 94–104.

Кореганова О. І. Комп’ютер у дошкільному закладі // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2000. — №3. — С. 40.

Моторин В. Воспитательные возможности компьютерных игр// Дошкольное воспитание. — 2000. — №11. — С. 53–55.

Новоселова С. Л., Петку Г. П. Компьютерный мир дошкольника. — М.: Новая школа, 1997. — 128 с.

Новоселова С. Л., Петку Ф. П., Пашелите И. Ю. Новая информационная технология в работе с дошкольниками. Применима ли она? // Дошкольное воспитание. — 1989. — № 9. — С. 73–76.

Новоселова С. Л. Проблема информатизации дошкольного образования // Информатика и образование. — 1990. — №2. — С. 93–96.

Новоселова С. Л. Психолого-педагогические аспекты обоснования использования компьютерно-игрового комплекса в системе дошкольного воспитания / Проблемы компьютеризации дошкольного воспитания: Материалы научно-технического семинара. Серия 9. Экономика и системы управления. Выпуск 2 (229) — М.: ЦНИИ “Электроника”. — 1989. — С. 8–11.

Полька Н. Комп’ютер: санітарні вимоги// Дошкільне виховання. — 1999. — №5. — С. 8.

Чайнова Л. Д., Горвиц Ю. М. Ассоциация КИД действует. По материалам межрегионального семинара по проблемам компьютеризации дошкольного воспитания // Техническая эстетика. — 1992. — №5. — С. 24–25.

Чайнова Л. Д., Горвиц Ю. М. Компьютеры для детей: психологические проблемы безопасности и комфорта. //Психологический журнал. — 1994. — №4. — С. 63–65.

Чайнова Л. Д. Компьютерные игры в дошкольном образовании // Техническая эстетика. — 1992. — №1. — С. 19.

Нокс Дж. Что могут дать компьютеры педагогике: Взгляд из американской школы // Информатика и образование. — 1991. — № 5. — С. 107–112.

Yawkey T. The computer in nu rsery school, « Prospects >. Vol. XVI, № 4, 1986.

McClurg P., Chaille C. Computer games: Environments for developing spatial Cognition. < Journal Education Computer Research>, 1987. 3. № 1, p. 95–111.

Новоселова С. Л., Петку Г. П. Компьютерный мир дошкольника. – М.: Новая школа, 1997. — 128 с.

Протасова Е. Ю. Компьютерные игры и обучение дошкольников второму языку // Информатика и образование. — 1994. — №5. — С. 43–46.

Марголис Л., Иванов А. Шестилетки: К творчеству через компьютер// Информатика и образование. — 1991. — №3. — С. 85–90.

Кашлев С. С. Современные технологии педагогического процесса. —Минск: Вышейшая школа, 2002.

How to Cite

Lavrentieva, G. P. (2010). REQUIREMENTS TO COMPUTER-GAMING ENVIRONMENT AND ITS PARTS FOR PRIMARY SCHOOL. Information Technologies and Learning Tools, 11(3). https://doi.org/10.33407/itlt.v11i3.62

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>