METODOLOGY TO CREATE AND COORDINATE THE VITRUAL SUBJECT COMMUNITIES BAZED ON WEB TECHNOLOGY

Authors

  • Svitlana G. Lytvynova Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv http://orcid.org/0000-0002-5450-6635
  • Natalia T. Zadorozhna Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v29i3.670

Keywords:

virtual community, virtual subject community, virtual community structure, math and science education, network, school education quality, communities types, knowledge base

Abstract

The article analyzes the virtual subject communities and subject communities framework development. It describes how to encourage subject teachers to work in the community, to create awareness and learning, teaching and developing materials to ensure their use in schools, to support community through blogs.

There is a definition of the virtual subject community, its characteristics and types of (a stable, popular, active, knowledge base) in the article. The structure of the virtual subject community is given. There is the analysis of the community according to various criteria (participants, methodological support, developed lessons, presentations, photo files, video tutorial links and announcement).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Svitlana G. Lytvynova, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

junior researcher

Natalia T. Zadorozhna, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

PhD (physics and mathematics sciences), head of the Department of electronic informative resources and network technologies

References

Литвинова С. Г. Віртуальний клас як комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище вчителя загальноосвітнього навчального закладу [Електронний ресурс] / Світлана Григорівна Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – №2(22). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/331/387. – Назва з екрана.

Литвинова С. Г. Віртуальні предметні спільноти / Світлана Григорівна Литвинова // Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: досвід, інновації, технічне забезпечення : Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (1―2 березня 2012 року м. Суми). ― Суми : РВВ СОІППО, 2012. ― С. 39-42.

Патаракин Е.Д., Сетевые сообщества и обучение, / Е.Д. Патаракин / – М.: «ПЕР СЭ», 2006 . – 112 с.

Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1720-2010-%F0 – Заголовок з екрану.

Published

2012-06-28

How to Cite

[1]
S. G. Lytvynova and N. T. Zadorozhna, “METODOLOGY TO CREATE AND COORDINATE THE VITRUAL SUBJECT COMMUNITIES BAZED ON WEB TECHNOLOGY”, ITLT, vol. 29, no. 3, Jun. 2012.

Issue

Section

Problems of creation of single informative educational space

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>