TRAINING CHEMICAL EXPERIMENT AND CHARACTERISTICS OF ITS ORGANIZATION IN HUMAN CLASSES SPECIAL SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

school chemistry experiment
virtual experiment
virtual laboratory
modern educational resources

How to Cite

[1]
M. D. Tukalo, “TRAINING CHEMICAL EXPERIMENT AND CHARACTERISTICS OF ITS ORGANIZATION IN HUMAN CLASSES SPECIAL SCHOOL”, ITLT, vol. 29, no. 3, Jun. 2012, doi: 10.33407/itlt.v29i3.689.

Abstract

The article draws attention to the chemical experiment as a means of cognition, emphasizes its role as a didactic tool, gives a classification of the chemical experiment, in accordance with its didactic purpose, discloses the use of particular chemical experiment teaching in humanitarian profile classes, reproduces the basic motivation characteristics to increase the subjects of study interest to their cognitive and practical activities in the formation of their independence and creative self-development, predicts the creation of a set of conditions to enhance the creative potential of students in a modern learning environment.

PDF (Ukrainian)

References

Аршанский Е. Я. О химическом эксперименте в гуманитарных классах. / Е. Я. Аршанский // Химия в школе. — 2002 — № 2. — С. 63.

Ахлебинин А. К. Демонстрационный эксперимент на мультимедийном компьютере / А. К. Ахлебинин, Л. Г. Лазыкина, В. Н. Лихачев, Э. Е. Нифантьев // Химия в школе. — 1999. — № 5. — С. 56–60.

Богомолова H. B. Экспериментальные творческие задачи как средство повышения у учащихся осознанности знаний по химии : автореф. дисс. на соиск. науч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теория и методика преподавания химии» / Богомолова Наталья Владимировна; Институт общего и среднего образования. — М., 1997. — 16 с.

Васильева П. Д. Обучение химии / П. Д. Васильева, Н. Е. Кузнецова. — СПб. : КАРО, 2003. — 128 с.

Дендебер С. В. Современные технологии в процессе преподавания химии / С. В. Дендебер, О. В. Ключникова. — М., 2007. — 186 с.

Дорофеев М. В. Информатизация школьного курса химии / М. В. Дорофеев // Химия. Издательский дом «Первое сентября». — 2002 — № 37. — С. 12–15.

Дорофеев М. В. Влияние взаимодействия школьников с виртуальной лабораторией на познавательный интерес к реальному химическому эксперименту / М. В. Дорофеев, М. Г. Лущай, Н. А. Нагин // Вестник Московского городского педагогического университета. — Москва-Йошкар-Ола. – 2008. – № 1 (11). — С. 211–213.

Морозов М. Н. Педагогические агенты в образовательном мультимедиа для детей: виртуальное путешествие по курсу естествознания / М. Н. Морозов, А. И. Танаков, Д. А. Быстров // Proceedings of International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT). — Казань : КГТУ. — 2002. — С. 69–73.

Морозов М. Н. Высокоинтерактивный мультимедиа-контент по химии для системы среднего общего и профессионального образования / М. Н.Морозов, В. Э. Цвирко, А. И. Винокуров, Р. И. Винокурова // Инновационные процессы в химическом образовании: материалы III Всероссийской научно-практической конференции., 12–15 октября 2009 г. — Челябинск : Изд-во Челяб. гос. пед. ун-та, 2009. — ISBN 978-5-85716-798-4. — С. 137–140.

Назарова Т. С. Химический эксперимент в школе / Т. С. Назарова, A. A. Грабецкий, В. Н. Лаврова. — М. : Просвещение, 1987. — 240 с.

Оржековский П. А. Творчество учащихся на практических занятиях по химии : книга для учителя / П. А. Оржековский, В. Н. Давыдов, Н. А.Титов, Н. В. Богомолова. — М. : АРКТИ, 1999. — 152 с.

Титова И.М. Обучение химии. Психолого-методический подход / И. М. Титова. — СПб. : КАРО, 2002. — 204 с.

Фельдман И. Д. Создание и использование тематических компьютерных презентаций. / И.Д. Фельдман // Химия в школе. — 2005 — № 7. — С. 45.

Хуторской A. B. Деятельность как содержание образования / А. В. Хуторской // Химия в школе. – 2003. — № 8. — С. 107–114.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.