ДОБІР ХМАРО ОРІЄНТОВАНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ БАЗ ДАНИХ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
PDF

Ключові слова

добір
критерії добору
хмаро орієнтовані засоби
бази даних
студенти закладів вищої освіти

Як цитувати

[1]
T. A. Vakaliuk, O. V. Korotun, and D. S. Antoniuk, “ДОБІР ХМАРО ОРІЄНТОВАНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ БАЗ ДАНИХ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ”, ITLT, vol. 71, no. 3, pp. 154–168, Jun. 2019, doi: 10.33407/itlt.v71i3.2880.

Анотація

У статті здійснено добір хмаро орієнтованих засобів навчання баз даних студентів закладів вищої освіти методом експертного оцінювання. Для цього виокремлено критерії та відповідні показники добору зазначених засобів навчання. Із запропонованих хмаро орієнтованих засобів навчання баз даних (Amazon RDS, Google Cloud SQL, Heroku PostgreSQL, Microsoft SQL Azure, Oracle Database Cloud Service, Rackspace Cloud Databases, SQLite Viewer) було обрано три методом експертного оцінювання, до якого було залучено викладачів, завідувачів кафедр і деканів закладів вищої освіти України, які мають досвід роботи в закладах вищої освіти та безпосередньо пов’язані з навчанням баз даних. Проведено порівняльний аналіз наявних хмаро орієнтованих засобів навчання баз даних, а саме: Google Cloud SQL, Microsoft SQL Azure, SQLite Viewer with Google Drive, що дозволив визначити функціонально-дидактичний та організаційний критерії. Розглянуто можливості застосування таких хмаро орієнтованих засобів навчання студентів у закладах вищої освіти. До кожного з зазначених критеріїв було виокремлено відповідні показники. До функціонально-дидактичного критерію належать: можливість створення, редагування та видалення таблиць у базах даних; визначення первинних та зовнішніх ключів у таблиці; створення зв’язків між таблицями баз даних; модифікація даних у таблицях баз даних; можливість аналізу результатів та помилок у запитах. До організаційного критерію належать такі показники: доступність (безкоштовна версія; термін дії безкоштовної версії); підтвердження фінансової спроможності користувача; зручність інтерфейсу. У результаті застосування методу експертного оцінювання з'ясовано, що найбільш доцільним хмаро орієнтованим засобом навчання баз даних студентів закладів вищої освіти за проявом усіх критеріїв є SQLite Viewer with Google Drive.

PDF

Посилання

В. Ю. Биков, "Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсінг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ", Інформаційні технології в освіті, №10, с. 8–23, 2011.

С. Г. Литвинова, "Теоретико-методичні основи проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу", дис. докт. пед. наук, Інститут інформаційних технологій та засобів навчання, Київ, 2016.

Ю. Г. Носенко, "Інтеграція LMS Moodle з хмарним сервісом Microsoft Office 365: нові можливості для підтримки відкритої освіти" [Електронний ресурс]. Доступно: http://lib.iitta.gov.ua/9367/1/Moodle%20%282015%29-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%8C.pdf.

В. П. Олексюк, "Досвід інтеграції хмарних сервісів GOOGLE APPS у інформаційно-освітній простір вищого навчального закладу", Інформаційні технології і засоби навчання, № 3(35), с. 64-73, 2013.

М. В. Попель, "Хмарний сервіс Sagemathcloud як засіб формування професійних компетентностей вчителя математики", дис. канд. пед. наук, Інститут інформаційних технологій та засобів навчання, Київ, 2017.

С. О. Семеріков, О. В. Мерзликін, "Перспективні хмарні технології в освіті", Хмарні технології в сучасному університеті (ХТСУ-2015): тези доп. наук.-практ. семінару, присвяч. 55-річчю від дня заснування ЧДТУ, Черкаси, с. 31–33, 2015.

А. М. Стрюк, М. В. Рассовицька, "Система хмаро орієнтованих засобів навчання як елемент інформаційного освітньо-наукового середовища ЗВО", Інформаційні технології і засоби навчання, № 4 (42), с. 150–158, 2014.

М. П. Шишкіна, "Теоретико-методичні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу", дис. д-ра пед. наук, Ін-т інформаційних технологій та засобів навчання, Київ, 2016.

Г. А. Гайна, Основи проектування баз даних: навч. посібник. Київ, КНУБА, 2005.

Л. С. Глоба, М. Ю. Тернова, Р. Л. Новогрудська, О. С. Штогрина, Створення та обробка баз даних: навч. посібник для студ. техн. спец. вищ. навч. закл., Київ, НТУ України "КПІ", 2013.

В. М. Гужва, Інформаційні системи і технології на підприємствах: навч. посібник. Київ, КНЕУ, 2001.

І. О. Завадський, Основи баз даних: навч. посібник. Київ, І. О. Завадський, 2011.

С. В. Шаров, В. В. Осадчий. Бази даних та інформаційні системи : навч. посібник. Мелітополь, МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2014.

О. К. Пандорін, Методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт з навчальної дисципліни "Принципи проектування баз даних та баз знань" для студентів напряму підготовки 6.051501 "Видавничо-поліграфічна справа" всіх форм навчання, Харків, ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015.

В. Ю. Биков, О. М. Спірін, Л. А. Лупаренко, “Відкриті web-орієнтовані системи моніторингу впровадження результатів науково-педагогічних досліджень”, Теорія і практика управління соціальними системами, № 1, c. 3-25, 2014.

В. М. Дем’яненко, Г. П. Лаврентьєва, М. П. Шишкіна, "Методичні рекомендації щодо добору і застосування електронних засобів та ресурсів навчального призначення", Комп'ютер у школі та сім'ї, № 1, с. 44-48, 2013.

К. Р. Колос, "Модель процесу та критерії добору компоннетів комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти", Інформаційні технології в освіті, №17, с. 109-117, 2013.

Л. А. Лупаренко, "Використання електронних журнальних систем відкритого доступу для випуску науково-освітніх видань: порівняльний аналіз програмного забзпечення", Інформаційні технології і засоби навчання, №5 (25), 2011. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/573/449.

О. М. Спірін, Т. А. Вакалюк, ”Критерії добору відкритих web-орієнтованих технологій навчання основ програмування майбутніх учителів інформатики”, Інформаційні технології і засоби навчання, № 4 (60), с. 275-287, 2017.

С. Д. Бешелев, Ф. Г. Гурвич, Математико-статистические методы экспертных оценок. Москва, Статистика, 1980.

Т. А. Вакалюк, “Критерії добору хмаро орієнтованої системи підтримки навчання як складової хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики”, Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, № 4 (90). с. 27-32, 2017.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

V. Yu. Bykov, "Cloud computing technologies, ICT outsourcing and new functions of ICT subdivisions of educational institutions and research institutions ", Information Technologies in Education, №10, p. 8–23, 2011. (in Ukrainian)

S. H. Lytvynova, "Theoretical and methodological bases of designing of cloud-oriented educational environment of a comprehensive educational institution", dissertation of the Doctor of Pedagogical Sciences, Institute of Information Technologies and Means of Education, Kyiv, 2016. (in Ukrainian)

Yu. H. Nosenko, "Integration of LMS Moodle with Microsoft Office 365 Cloud Service: New Opportunities for Open Education Support" [online]. Available: http://lib.iitta.gov.ua/9367/1/Moodle%20%282015%29-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%8C.pdf. (in Ukrainian)

V. P. Oleksiuk, "The Experience of Integrating GOOGLE APPS Cloud Services in the Information and Educational Space of Higher Educational Institutions", Information Technologies and Learning Tools, № 3(35), p. 64-73, 2013. (in Ukrainian)

M. V. Popel', "Cloud service Sagemathcloud as a means of forming the professional competencies of the teacher of mathematics", diss. Cand. ped Sciences, Institute of Information Technologies and Learning Tools, Kyiv, 2017. (in Ukrainian)

S. O. Semerikov, O. V. Merzlykin, "Perspective cloud technologies in education", Cloud technologies in modern university (CTMU-2015): abstracts of additional. sci. pract. a seminar devoted to The 55th anniversary of the foundation of the ChTTU, Cherkasy, p. 31–33, 2015. (in Ukrainian)

A. M. Striuk, M. V. Rassovyts'ka, "The system of cloud-oriented teaching aids as an element of the informational educational and scientific environment of the IHE", Information technology and learning tools, № 4 (42), p. 150–158, 2014. (in Ukrainian)

M. P. Shyshkina, "Theoretical and methodical principles of formation and development of the cloud-oriented educational and scientific environment of a higher educational establishment", diss. Dr. Ped. Sciences, Institute of Information Technologies and Learning, Kyiv, 2016. (in Ukrainian)

H. A. Haina, Basics of database design: tutor. manual. Kyiv, KNUBA, 2005. (in Ukrainian)

L. S. Hloba, M. Yu. Ternova, R. L. Novohruds'ka, O. S. Shtohryna, Creating and processing databases: tutorials. student guide tech special higher teach eng., Kiev, NTU of Ukraine "KPI", 2013. (in Ukrainian)

V. M. Huzhva, Information systems and technologies at the enterprises: teaching. manual. Kyiv, KNEU, 2001. (in Ukrainian)

I. O. Zavads'kyi, Database basics: tutor. manual. Kyiv, I.O. Zavadsky, 2011. (in Ukrainian)

S. V. Sharov, V. V. Osadchyi, Databases and Information Systems: Teaching. manual. Melitopol, MDPU them. B. Khmelnitsky, 2014. (in Ukrainian)

O. K. Pandorin, Methodical recommendations for the implementation of laboratory work in the discipline "Principles of designing databases and knowledge bases" for students of the direction of preparation 6.051501 "Publishing and printing business" of all forms of education, Kharkiv, KhNEU them. S. Kuznets, 2015. (in Ukrainian)

V. Yu. Bykov, O. M. Spirin, L. A. Luparenko, "Open web-based systems of scientific and educational research implementation monitoring", Theory and practice of social systems management, № 1, p. 3-25th, 2014. (in Ukrainian)

V. M. Demyanenko, G. P. Lavrentyev, M. P. Shishkina, "Methodical recommendations on the selection and use of electronic resources and resources for educational purposes", Computer at school and family, No. 1, with. 44-48, 2013. (in Ukrainian)

K. R. Kolos, "Model process and criteria for selection of components computer oriented training environment postgraduate teacher education", Information Technologies in Education, No. 17, p. 109-117, 2013. (in Ukrainian)

L. A. Luparenko, "Use of electronic open access journal systems for release of research educational edition: software comparative analysis", Information Technologies and Learning Tools, №5 (25), 2011. [online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/573/449. (in Ukrainian)

O. M. Spirin, T. A. Vakaliuk, "Criteria of open web-operated technologies of teaching the fundamentals of programs of future teachers of informatics", Information Technologies and Learning Tools, No. 4 (60), p. 275-287, 2017. (in Ukrainian)

S. D. Beshelev, F. G. Gurvich, Mathematical-statistical methods of expert evaluations. Moscow, Statistics, 1980. (in Russian)

T. A. Vakaliuk, "Criteria for Selecting a Cloud-Based Learning Support System as a Part of Cloud-Based Learning Environment for Bachelor's Degree in Computer Science", Bulletin of Zhytomyr State University named after Ivan Franko, No. 4 (90). with. 27-32, 2017. (in Ukrainian)

Автори, які подають матеріали до цього журналу, погоджуються з наступними положеннями:

  1. Автори отримують право на авторство своєї роботи одразу після її публікації та назавжди зберігають це право за собою без жодних обмежень.
  2. Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.

Ліцензування контенту

  1. Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно читати, завантажувати, копіювати і роздруковувати представлені матеріали, здійснювати пошук контенту та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст і використовувати з будь-якою законною некомерційною метою (в тому числі з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
  2. Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.

Політика депонування

  1. Редакція журналу заохочує розміщення авторами рукопису статті в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності і динаміці цитування (див. задекларовану політику депонування даного журналу в директорії Sherpa/Romeo).
  2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати її в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на первинну публікацію у цьому журналі.
  3. Дозволяється самоархівування постпринтів (версій рукописів, схвалених до друку в процесі рецензування) під час їх редакційного опрацювання або опублікованих видавцем PDF-версій.
  4. Самоархівування препринтів (версій рукописів до рецензування) не дозволяється.

Завантаження

Дані про завантаження ще недоступні.