PARTICULARITIES OF СONTROL-ESTIMATING ACTIVITY OF SENIOR PUPILS IN COMPUTER-FOCUSED ENVIRONMENT

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v17i3.250

Keywords:

educational activity, control-estimating activity of pupils, computer-focused educational environment, information and communication technologies

Abstract

The article is devoted the questions connected with particularities of pupils control-estimating activity while the training of physics in conditions of computer-focused educational environment which are defined by specificity of educational activity on use of equipment and ICT software. Search of new methods of educational activity estimation, part of which is carried out by the subject of training, becomes a necessary condition of school updating. Pupils should correctly estimate the activity at all stages of their independent research. Thus, formation and development of control-estimating abilities of the pupils occurs in the process of objectivization of their own knowledge, abilities and skills, estimation of correctness of decision-making.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oleksandra M. Sokolyuk, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

завотделом лабораторные и средств обучения

References

Жук Ю.О. Використання засобів нових інформаційних технологій для графічного репрезентування фізичних процесів при викладанні фізики у середній школі / Ю.О. Жук // Нові технології навчання: Наук.- метод. зб. - Київ, 1997.- Вип. 21. – С. 133-136.

Жук Ю.О. Дослідження впливу інформаційних і комунікаційних технологій на формування особистісних якостей учнів загальноосвітніх навчальних закладів / Ю.О. Жук // Вересень. - №1(23), 2003.- С. 18-22.

Жук Ю.О. Організація навчальної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі / Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія. - К.:Атіка, 2005. – С. 195-205.

Жук Ю.О. Психолого-педагогічні проблеми організації навчальної діяльності у комп’ю­терно орієнтованому навчальному середовищі / Інформаційно-комунікаційні технології у середній і вищий школі / Ю.О. Жук //Матеріали міжн. науково-практичної конференції. Київ-Ізмаїл, 2004.-С.57-59.

Соколюк О.М. Проблеми розвитку контрольно-оцінювальних умінь старшокласників в процесі навчання фізики в умовах комп‘ютерно орієнтованого середовища [Електронний ресурс] / О. М. Соколюк // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2007. – № 3. – Режим доступу до журн. : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em3/emg.html.

Солсо Р.Л. Когнитивная психология / Р.Л. Солсо. М. : Тривола, 1996.- 598 с.

Співаковський О.В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей: монографія / О.В. Співаковський. – Херсон: Айлант, 2003. – 249 с.

Швалб Ю.М. Психологические модели целеполагания / Ю.М. Швалб. – К. : Стилос, 1997. - 235 с.

How to Cite

Sokolyuk, O. M. (2010). PARTICULARITIES OF СONTROL-ESTIMATING ACTIVITY OF SENIOR PUPILS IN COMPUTER-FOCUSED ENVIRONMENT. Information Technologies and Learning Tools, 17(3). https://doi.org/10.33407/itlt.v17i3.250

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>