РОЛЬ НАУКОВОЇ ШКОЛИ АКАДЕМІКА М. І. ЖАЛДАКА В ІНФОРМАТИЗАЦІЇ СЕРЕДНЬОЇ І ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
PDF

Ключові слова

наукова школа
інформатика
методика навчання
інформатизація освіти
інформатизація навчального процесу
ІКТ
М. І. Жалдак

Як цитувати

[1]
V. Y. Bykov, O. M. Spirin, Y. S. Ramskyi, V. M. Franchuk, N. P. Franchuk, and Іatsyshyn A. V., “РОЛЬ НАУКОВОЇ ШКОЛИ АКАДЕМІКА М. І. ЖАЛДАКА В ІНФОРМАТИЗАЦІЇ СЕРЕДНЬОЇ І ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ”, ITLT, vol. 60, no. 4, pp. 1–16, Sep. 2017, doi: 10.33407/itlt.v60i4.1836.

Анотація

Стаття присвячена ювілею визначного фахівця в галузі інформатики та методики її навчання – дійсного члена НАПН України М. І. Жалдака. Описано етапи становлення його як ученого, фундатора потужної наукової школи та наукових напрямів, автора великої кількості підручників і навчальних посібників з математики та інформатики. Наводяться біографічні і бібліографічні відомості про нього та його наукові досягнення. У дослідженні виокремлено «Перші кроки у життя», «Початок наукового шляху та управлінська діяльність», «Наукові роботи та навчальні матеріали», «Науково-організаційна робота та відзнаки», «Формування наукової еліти держави», «Основні напрями діяльності наукової школи М. І. Жалдака». Проаналізовано здобутки і основні напрями функціонування наукової школи М. І. Жалдака. Визначено вплив наукової школи на інформатизацію середньої та вищої педагогічної освіти України.
PDF

Посилання

Ляшко С. М. «Наукова біографія» у контексті теорії та методики біографічних досліджень українська біографістика» Збірник наукових праць. Вип.10, с. 25-47, 2013.

Гончаренко С. У. «Наукові школи в педагогіці» Становлення і розвиток науково-педагогічних шкіл: проблеми, досвід, перспективи»: збірник наукових праць, Житомир, с. 27-43, 2012.

Лещенко М. П. та Яцишин А. В. «Роль наукової школи академіка НАПН України В.Ю. Бикова в інформатизації освіти і науки України», Комп’ютер у школі та сім’ї. №8, с.10-17, 2015.

Заруба Віктор. «Наукова школа в історичній науці. До постановки проблеми» Україна: культурна спадщина, національна свідомість, державність. № 15. с. 769-781, 2006-2007.

Мараховський Л. Ф. та Козубцов І.М. «Наукова школа – основа сучасної міждисциплінарної аспірантури» [Електронний ресурс] Українські наукові школи. – Режим доступу: http://schools-ua.at.ua – дата доступу 02.09.17.

«Становлення і розвиток науково-педагогічних шкіл: проблеми, досвід, перспективи»: збірник наукових праць за ред. В. Кременя, Т. Левовицького. Житомир, 692 с, 2012.

Мирослав Іванович Жалдак: біобібліографічний покажчик / упоряд.: О. С. Антоненко. Київ, 2011. 100 c. (Серія «Вчені НПУ імені М. П. Драгоманова»).

Жалдак Мирослав Іванович. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.zhaldak.npu.edu.ua/nahorody-pochesni-vidznaky. – доступ 01.09.2017.

Михалін Г. О. «З історії становлення Київської наукової школи у галузі інформатико-математичної освіти» Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2, Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. Вип. 9 (16), с. 105-110, 2010.

Спірін О. М. та Яцишин А. В. «Особливості підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації зі спеціальності «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» Інформаційні технології в освіті. №14, с. 22-33, 2013.

Спірін О. М. та Яцишин А. В. «Досвід підготовки наукових кадрів з інформаційно-комунікаційних технологій в освіті (до 15-річчя Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України)» Комп'ютер у школі та сім'ї. №2 (114), с. 3-8, 2014.

Спірін О. М., Носенко Ю. Г. та Яцишин А. В. «Сучасні вимоги та зміст підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації з інформаційно-комунікаційних технологій в освіті» Інформаційні технології і засоби навчання, №6 (56), 2016, ISSN 2076-8184.

Бірюкова М. «Аспірантура і докторантура як механізми формування інтелектуального потенціалу держави: [з досвіду ХГУ «НУА»]» Вища школа. № 2, с. 52-59, 2010.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

S. М. Lyashko, «Scientific Biography» in the Context of the Theory and Methodology of Biographical Studies Ukrainian Biography», Collection of scientific works. Issue 10, p. 25-47, 2013. (in Ukrainian).

S. U. Goncharenko, «Scientific schools in pedagogy» Formation and development of scientific and pedagogical schools: problems, experience, perspectives», Collection of scientific works, Zhytomyr, p. 27-43, 2012. (in Ukrainian).

M. Leshchenko, and A. Іatsyshyn. The role of a scientific school academician of the National Academy of Sciences of Ukraine V.Yu. Bykov in informatization of education and science of Ukraine», Computer at school and family. №8, p.10-17, 2015. (in Ukrainian).

Victor Zaruba, «Scientific school in historical science. To the Problem Statement», Ukraine: Cultural Heritage, National Consciousness, Statehood. № 15. p. 769-781, 2006-2007. (in Ukrainian).

L.F. Marakhovsky and I.M. Kozubtsov, «Scientific school – the basis of modern interdisciplinary postgraduate study» [online] Ukrainian scientific schools. – Access mode: http://schools-ua.at.ua – дата доступу 02.09.17. (in Ukrainian).

«Formation and development of scientific and pedagogical schools: problems, experience, perspectives», Сollection of scientific works, ed. V. Kremen, T. Levovitsky. Zhytomyr, 692 p, 2012. (in Ukrainian).

Myroslav Ivanovich Zhaldak: bibliographic index / order: O.S. Antonenko Kiev, 2011. 100 р. (Серія «Вчені НПУ імені М. П. Драгоманова»). (in Ukrainian).

Myroslav Ivanovich Zhaldak. [online]. Access mode: http://www.zhaldak.npu.edu.ua/nahorody-pochesni-vidznaky. – 01.09.2017. (in Ukrainian).

G.O. Michalin, «From the history of formation of the Kiev scientific school in the field of informatics and mathematics education» Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov. Series 2, Computer-Oriented Learning Systems. №. 9 (16), p. 105-110, 2010. (in Ukrainian).

О. Spirin and and A. Іatsyshyn, «Features of preparation of scientific and scientific-pedagogical personnel of the highest qualification in the specialty «Information and communication technologies in education», Information technologies in education. №14, p. 22-33, 2013. (in Ukrainian).

О. Spirin and and A. Іatsyshyn, «Experience of training of scientific personnel on information and communication technologies in education (up to the 15th anniversary of the Institute of information technologies and learning tools of NAES of Ukraine)», Computer at school and family. №2 (114), p. 3-8, 2014. (in Ukrainian).

О. Spirin, Y. Nosenko and and A. Іatsyshyn, «Current requirements and contents of training of qualified scientists on information and communication technologies in education», Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya. №6 (56), 2016, ISSN 2076-8184. (in Ukrainian).

M. Biryukova, «Post-graduate and doctoral studies as mechanisms of formation of the intellectual potential of the state: [from the experience]», Higher school. № 2, p. 52-59, 2010. (in Ukrainian).

Автори, які подають матеріали до цього журналу, погоджуються з наступними положеннями:

  1. Автори отримують право на авторство своєї роботи одразу після її публікації та назавжди зберігають це право за собою без жодних обмежень.
  2. Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.

Ліцензування контенту

  1. Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно читати, завантажувати, копіювати і роздруковувати представлені матеріали, здійснювати пошук контенту та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст і використовувати з будь-якою законною некомерційною метою (в тому числі з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
  2. Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.

Політика депонування

  1. Редакція журналу заохочує розміщення авторами рукопису статті в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності і динаміці цитування (див. задекларовану політику депонування даного журналу в директорії Sherpa/Romeo).
  2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати її в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на первинну публікацію у цьому журналі.
  3. Дозволяється самоархівування постпринтів (версій рукописів, схвалених до друку в процесі рецензування) під час їх редакційного опрацювання або опублікованих видавцем PDF-версій.
  4. Самоархівування препринтів (версій рукописів до рецензування) не дозволяється.

Завантаження

Дані про завантаження ще недоступні.